torstai 30. tammikuuta 2014

Dream catcher ja muita ihania.

Viime viikonloppuna kun vietettiin tytön synttäripippaloita


niin minuakin lahjottiin (tänään on nimittäin oma merkkipäiväni)! Äidiltäni sain tämmöisen ihanan!



Mukana oli lappu: "Olen viettänyt tämän käsityön parissa ihania hetkiä 495h ja lankaa on mennyt 5,8kg/11,5km ja paloja on 594kpl." Kiitos mama kun jaksoit!

Lisäksi sain rahaa moneltakin suunnalta, ja sitä tietysti oli pakko päästä käyttämään, oli nimittäin muutama idea heti mielessä.. Ja ensimmäiseksi riensin hakemaan unisiepparin! Olin siitä haaveillut kauan, mutta joko en raaskinut ostaa tai sitten olen seisonut sieppari-rivistöjen edessä pökertyneenä ihanista vaihtoehdoista ja joutunut lähtemään tyhjin käsin runsaudenpulan vuoksi. Nyt se kuitenkin onnistui vaikka vaikeaa olikin! Ja kotiin mukanani matkasi oranssi-pinkki yksilö. Kotona se kyllä paljastui hieman rammaksi, kun yksi sulka harmittavasti puuttui. Ihana se on silti. Mieskin tykkäsi, jopa väristä, ja tuonne se jo pistikin sen roikkumaan, sängyn päälle. Ja sen jälkeen sitten;



menin lankakauppaan ja sekosin. Niin no, lankojahan aina tarvii, tai ainekin tekee mieli kaikkia herkullisia! Harvemmin niitä raaskii silti ostaa, ellei tiedä mitään käyttötarkoitusta edes. Ja sehän on selvä asia että langat on iso osa neulomis-inspiraatiossa, ja jos kotona ei ole ihania ja innostavia lankoja niin neulomis-intokin hiipuu nopeasti. Ja sitten taas jos iskee inspiraatio mutta kotona ei ole hyviä/sopivia lankoja eikä heti pääse ostamaan sopivia niin homma voi hyvinkin tyssätä siihen. Tämän takiahan langat ja herkulliset lankavarastot ovat elintärkeitä. Eikö niin?

Nytkin olin siis menossa ostamaan muutamaa eri väriä sukkalangoiksi, mutta huomasinkin seisovani lankahyllyjen edessä lamppu pääni päällä; enköhän ostaisikin (nyt kun on ihan omaa ylimääräistä rahaa) kaikkia ihania lankoja kerralla?! Ja siinä sitten pojan kanssa pyörin ja valitsin ja pohdin ja ihastelin. Aika satsihan niitä tuli. Sain kommenttejakin ihmisiltä, tai no, pojalle puhuivat kun eivät kai suoraan minulle viitsineet. No ymmärrän kyllä, onhan tuo meidän tuikkusilmä valloittavan hymynsä kanssa aika helppo kohde lähestyä! Ja siinä se sitten sai keskustella ja naureskella lankakoria työntäessään "kuinkahan paljon äitisi meinaa oikein neuloa?""saat varmaan villatakin, tai sukat ja pipon ja lapaset, montakin..." eräskin vanhempi pariskunta kyseli että aikooko poika itse lähteä villapaitaa neulomaan, jotenkin toi villapaita oli kova juttu eilen. Yhdelle täti-ihmiselle (tai lapsenlapsista hän puhui että taiskin olla enemmänkin mummo) tulinkin kertoneeksi minkä takia ostan kaikki langat kerralla, ja siitä vasta juttuun päästiinkin..! Mukava reissu kaikenkaikkiaan. Saldona 16kerää, 1300g. Mitä neulomattomia mahdollisuuksia, ihanaa!





 





Niin ja hei, jos jollain on ideoita mitä juuri näistä langoista voisi tehdä niin kertokaa ihmeessä!! :) Ja tutut saa toki ihan toivoakkin...! ;)

Anopillani on muuten yhtä hyvä synttäripäivä kuin minulla (onnea!) ja olin ostanut mielestäni juuri hänelle sopivan kirjan. Rakastuin siihen itsekkin niin kovasti että meinasin nyt synttärilahjarahoilla ostaa itselleni samanlaisen, mutta eipä löytynyt enää kyseistä. No, ehkäpä saan joskus joitain ohjeita kirjasta lainailla... ;)




Ps. Tänään mulla oli näin ihana aamu!


Ainiin, ja googlekin muisti mun synttärit! :D Olin aika yllättynyt.



2 kommenttia:

  1. Ihana synttäripäivä sulla! :)
    Ja ihana kasa lankoja! :) Noi Hanko-langat on mun suosikkeja. Oon tehnyt niistä yhden tyynynpäällisen ja nyt on kesken Kepalle neulepaita..
    Munkin pitäis käydä ostamassa Nalle-lankaa ja ohuempia puikkoja ni pääsisin kokeilemaan jonkun neulotun nuken tekemistä :)

    -H-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä. :)
      Aijaa mä en oo ees ennen huomannu/kiinnittäny huomiota noihin Hanko-lankoihin! :P Siks pitiki heti kokeilla kun vaikutti niin ihanilta.. ;) Ja hei jee, toivottavasti sun blogissaki näkyy sitten neulepaitaa ja nukkea! Ei mitään paineita siis ;D

      Poista

Kaikki kommentit ilahduttavat! :)